ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; } QaSaSu_BeLLa: program kemasyarakatan dan anak angkat

Tuesday, July 19, 2011

program kemasyarakatan dan anak angkat



pada tanggal 14 julai 2011...aku g utm sbb ade program under KRP(Kolej Rahman Putra). tapi aku ngn 3 org lg dari KTF...36 org lg mmg duk KRP..ktorg join just nk cukupkan peserta..lgpun bukan ade bt ape pun kt umh...kalu g sane blh la dpt pengalaman baru sambil berjalan2 kt Batu Pahat 2..tiket ngn makan x yah risau....blh claim.

  aku ngn kak azie jadi adik beradik..mak ktorg bernama Jumira.ktorg tinggal kat Parit Simpan.adik bonsu ktorg blaja kt UTM gk..nama dia Mohaza..panggil Jah je..mak ktorg ade 12 org anak..7 lelaki 5 perempuan..tp mase ktorg sampai umh 2 ade Jah je...malam baru abg azman n azmi balik umh..


mak saya..Jumira

adik saya..cantik kan




 keesokannya ktorg ade program kt Sekolah Sri Molek. program ni disertai oleh pelajar darjah 4, 5 n 6..benda yg plg aku terkejut dan x percaya ialah sekolah ni ade satu kelas je utk satu darjah.patutla bdak 2 x paham aku tye tahun 6 ape..6 bestari ke..6 arif ke...rupenya mmg xde nama...hahha.aku ngn farhan jadi fasi kpd kumpulan Nissan.

bersama pelajar Sri Molek
.


aktiviti ktorg ialah buat STRAWTURE..tau x ape itu strawture?



ni la menara kumpulan Nissan


 strawture ialah aktiviti membina menara pakai straw n salotape je...kriteria yg perlu diambil kira ialah kestabilan dan ketinggian..ni adalah 1st xperience main bnda ni...untuk dptkan kestabilan, tapak mestilah bapak besar gler..barulah stabil...so kene la pkr cmne nk besarkan tapak..straw sikit je...pengadilan ketahanan menara diuji dgn menggunakan kuasa angin kipas..menara mane yg dpt berthn dgn serangan taufan itu adalah pemenang..satu kumpulan je yg berjaya bertahan dr serangan tersebut..kumpulan2 lain semua tumbang..ade yg dh  tumbang sblm diadili..maklumlah, pakai straw je kan..next aktiviti ialah explorace..
 
malam plak ktorg ade rewang kt sekolah agama sri molek..rewang ni utk mjlis penutup esok..esok ade buat nasi ambang n bubur lambok...pagi esok ade senam aerobik...

senam aeropin

      pengalaman baru sepanjang kt sini ialah berkaitan durian..aku sarap ngn durian..pas2 sblm tido pun mkn durian..maklumlah pokok durian sebelah rumah je..g pungut je la kalu nk mkn..sblh umh ktorg ade kebun durian..mase ktorg kt sane, mmg byk gler2 la durian...sampai x habis nk mkn...Dr. Anizu siap beli satu van utm lg durian kt sini nk bg kt staff2 kt utm...


keseluruhan program ni mmg best...keluarga angkat pun ok...aku siap dapat ole2 lg dari mak...trima kasih mak...kalu di izinkan bulan 10 ni aku nk join lg utk siri ke-2...

No comments:

Post a Comment